EN

My work

Edges and geometries, dark colors, but also contrasts and natural materials, as well as interesting surfaces and structures influence me and my work.
The works implemented in my own projects deal not always but often, me important topics and reflect my perception of the world.
About me

After a long internship in stage design at the State Theater in Stuttgart, I decided to train as a jewelry designer. 
Which then led me to Pforzheim. There I completed my state-certified designer for jewelry and device at the Goldschmiedeschule in 2017.
In February 2021, I successfully completed my studies in jewelry, Bachelor of Art, at the Faculty of Design at Pforzheim University. 
Exhibitions

insight - 15. - 25.02.2021 Pforzheim, in the windows of the K&J building
Awards

VICTOR MAYER Award 2015 | Competition in the field of jewelry drawing

DE
Meine Arbeiten
Kanten und Geometrien, dunkle Farben, aber auch Kontraste und natürliche Materialien, sowie interessante Oberflächen und Strukturen Einfluss auf mich und meine Arbeiten.

Die in von mir in eigenen Projekten umgesetzte Arbeiten behandeln nicht immer aber oft, mir wichtige Themenbereiche und spiegeln mein Empfinden der Welt wieder.

Über mich
Nach einem längeren Hospitat beim Bühnenbild am Staatstheater Stuttgart, entschloss ich mich eine Ausbildung zur Schmuckdesignerin zu machen. 
Was mich dann nach Pforzheim verschlug. Dort habe ich 2017 an der Goldschmiedeschule meinen staatlich geprüften Designer für Schmuck und Gerät abgeschlossen.
Im Februar 2021 habe ich mein Studium im Bereich Schmuck, Bachelor of Art, an der Fakultät für Gestaltung der Hochschule Pforzheim erfolgreich beendet. 

Ausstellungen
insight -  15. - 25.02.2021 Pforzheim, in den Fenstern des K&J Gebäudes

Auszeichnungen
VICTOR MAYER Award 2015  |  Wettbewerb im Bereich Schmuckzeichnen




Back to Top